woensdag 1 mei 2013

kennedymars dordrecht ridderkerk dordrecht

Oké het is gaat geen scrapverhaal worden maar misschien is het toch wel leuk om mijn verhaal te typen leuk voor later zeggen ze dan toch ;)
Maar goed de kennedymars van Dordrecht - Ridderkerk -Dordrecht  is wel erg dichtbij huis dat is makkelijk met vervoer en ik wilde hem vorig jaar eigenlijk al graag lopen maar toen kwam er niks van.
Maar het was weer bijna zover maar de zondag erna wilde we Gerben en mijn verjaardag gaan vieren dus boodschappen enz waren voor Arjan.
Arjan is niet meegegaan die zou gewoon slapen en dan was er in ieder geval eentje fit voor de gasten. Achteraf kwam het super uit en heb ik ook nog wat koffie en taartjes gedeeld want je blijft zo`n dag niet te lang zitten waardoor je ook niet helemaal super stijf word.
Nu loop ik wel wat te hard van stapel want dat is allemaal na dat ik het rondje van 80 km gelopen had en we moeten nu nog beginnen met lopen.
Met een heel ploegje van het wandelforum zijn we van start gegaan een aantal daarvan horen bij de snelle jongens (ik duidelijk niet maar ach mag de pret niet drukken)
Om 23.00 beginnen we met lopen en het eerste stuk gaat richting Sliedrecht en Papendrecht dus ik weet in het donker aardig waar we lopen.
Arjan belt nog even om te vertellen dat ie naar bed gaat en telefoon meeneemt mocht het niet gaan dan kan ik bellen maar moet zeggen het voelt dan al dat het gaat lukken.
Alleen de tijd die voelt wel als druk de meeste Kennedy 's hebben een tijd van 20 uur maar deze heeft een tijd van 18 uur en nu hebben we in Waalwijk 17 uur en 15 min gelopen en weet ik dat het moet kunnen
Het geeft toch bewust of onbewust een druk en dat is mijn struikelblok toch al wel snel dat het tussen de oren niet helemaal goed zit.
Maar we lopen eerst richting Sliedrecht en dan door Papendrecht en daar gaat het ook even mis we hadden het bos in gemoeten maar zijn langs de snelweg Betuwelijn blijven lopen. We (Mar en ik ) waren al als vermist opgegeven maar Geert liep ook nog bij ons. Die heeft een keer mee mogen maken hoe het is om achterin te lopen. we hebben het noodnummer gebeld en er is een iemand met auto naar ons toe gekomen die dachten 2 mensen mee te moeten nemen maar dat waren er 3. Toen paste het niet in de auto die ons weer op de route zou gaan brengen. En moest onze steun en toeverlaat Larissa buiten wachten tot ze weer opgehaald werd maar gelukkig is dat ook goed gekomen.
Maar met hulp van de organisatie is het toch weer goed gekomen en komen we op een iets andere manier bij de eerste grote rust. Volgens het stiekeme kleine plan wel te laat maar goed we houden de moed er in.
Na Papendrecht herken ik de weg niet meer iets wat ik niet erg vind want als je weet waar je zit dan weet je ook hoe ver het nog is.
Ik weet niet meer waar maar ergens bij een rust vond Gijs dat we lekker op tijd waren dat houd de moed er wel in zulke opmerkingen.
Moet bekennen dat ik niet alles terug kan halen maar een mooi moment was de grienden ontzettend gaaf om daar te lopen en van te genieten volgend jaar eerder aan die batterij denken.
De laatste 10 km had ik een hulp met hoofdletters echt super dat je iemand naast je heb lopen om onzin aan kwijt te kunnen. Dus Hans als je het leest super bedankt voor het aanhoren van al die onzin.
En op een gegeven moment kwam de opmerking ach misschien halen we het nog wel voor 5 uur het was toen nog iets van 200 of 300 meter en die opmerking was voldoende om te kijken of een tandje harder nog zou lukken en dat wilde.
Vandaar de eindtijd van 16.59 (of nog duidelijker 1 min voor 5 uur waren we binnen) ;)


Geen opmerkingen: